Click here for Myspace Layouts

Friday 30 March 2012


Fakta tentang Jang Wooyoung 2PM

1. Selain Junho, WooYoung termasuk salah satu member yang cukup lemah dlm bahasa Inggeris, dan WooYoung belum mengalami perkembangan yang signifikan sampai sekarang.
2. Setiap malam, WooYoung selalu kejutkan Khun buat terjemahan bahasa Korea ke bahasa Inggeris dan itu membuatkan Khun merasa terganggu.
3. WooYoung suka sangat makan ayam. Kerana telalu suka, tiap hari WooYoung akan makan ayam.
4. JYP sangat kagum dengan bakat yang dimiliki WooYoung, tapi Woo sendiri belum sedar dengan bakat yang dia miliki
5. JYP marahi WooYoung sampai menangis waktu rekaman lagu Only You, terus member 2PM memberi Woo ice cream dan Woo kembali senyum.
6. Junho & Chansung yang lebih muda dari WooYoung tapi dorang tak mahu memanggil Woo “hyung”, kerana bagi mereka berdua WooYoung itu seperti maknae di 2PM.kekeke^^
7. WooYoung suka sangat tidur di lantai sama Chansung.
8. Sebenarnya ciuman pertama WooYoung sewaktu dia masih sekolah dulu tapi Woo tak mahu mengakuinya kerana kata Woo yang mulakan ciuman itu kawannya, bukan dia. ^^
9. Habis shooting You’re Beautiful Parody ada adegan Woo cium dengan Junho, itu adegan yang paling ingin dilupakan oleh Woo buat selamanya.
10. WooYoung belum pernah bercinta sama sekali, makanya JYP & member 2PM yakin sangat kalau WooYoung akan kahwin paling terakhir antara member 2PM:D
11. WooYoung tak pernah cerita tentang hal pompuan ke member 2PM dan itu yang buat member 2PM cukup bimbang.
12 .WooYoung kagum dengan 2NE1’s Sandara Park, bahkan WooYoung sehingga  mengumumkan tanggal rilisnya MV 2NE1 yang It Hurts di cyworldnya.
13. WooYoung itu dikenal sebagai King of Ssanthi di 2PM &di One Day...???
14. Banyak fans yang suka jodoh-jodohkan WooYoung dengan 2NE1’s Sandara, oleh itu di luar sana sudah terbentuk perkumpulan fans Woo – Sandara yang diberi nama WooDara.
15. WooYoung milih After School’s Bekah sebagai member 2PM versi pompuan. Alasannya? Kerana mereka berdua kampung halamannya sama sama deket dengan pantai. =.= Padahal Bekah itu dari Hawaii dan Woo dari Busan *Bagaimana dia menyamakan Hawaii dengan Busan?? =.= *
16. WooYoung itu tak mahu dapat pacar yang pandai menari, sebab nanti Woo lah yang akan mengajar pacarnya nye-dance^^. So sweet oppa!
17. Selepas menghantar Jay pergi ke Seatle, Woo asyik menangis dan akhirnya dia pengsan di bandara dan akhirnya dia dibawa ke hospital.
18. Setelah Jay pergi, Woo susah percaya pada orang lain.
19. WooYoung suka sembunyi di belakang punggung Khun, kerana bagi Woo punggung Khun tu begitu hangat dan nyaman.
20. Woo pernah diminta tunjukkan ototnya kepada artis senior. Tapi Woo merasa ototnya masih belum tough terus dia tak mahu tunjukkan ototnya sambil berkata “Maaf, hatiku dan ototku belum siap!!”. -_-
21. Woo kan termasuk member 2PM yang lemah di bahasa Inggeris, dan Woo teringin sebut FERGIE member Black Eyed Peas tapi tak boleh sebut Fergie malah jadi sebut FOGI yang ertinya nyamuk dalam bahasa Korea =.=
22. WooYoung kata inspirasi terbesar dia jadi artis ialah Michael Jackson & Usher!!
23. WooYoung itu pipinya chubby sangat dan chubbynya itu jadi sasaran Chansung untuk dicubit.
24. Woo pernah diajak berbual  bahasa Inggris dengan orang lain, kerana tidak faham Woo malah jawab “Ya.. Beast’s DooJoon itu salah satu teman dekatku!!”. -_-
25. Style WooYoung di MV Dirty Eyed Girls – Abracadabra terinspirasi dari gayanya Dara 2NE1 dalam MV Fire.
26. WooYoung memang suka sangat ayam, tapi dia takut tangkap ayam.
27. WooYoung tak boleh potong daging ayam pakai pisau, makanya Woo kalau potong ayam pakai gunting dan potongannya tak  siap siap. -_-"
28. Menurut Kang Hodong, WooYoung itu adalah artis kebanggaan StarKing.WOW!!^^
29. Komen WooYoung selepas tonton acting OkCat di Cinderella Sisters : “Wah. Hyung!! Ternyata kau pandai juga menyapu”.
30. WooYoung suka latihan dengan OkCat dalam memperagakan scenario Cinderella Sisters di asrama, dan WooYoung berperan sebagai watak yang ditampilkan oleh Chun Jung Myung.
31. Dibanding member 2PM lainnya, WooYoung tak punya ramai teman dari kalangan artis kerana dia lebih selesa berkawan dengan orang orang yang bukan artis terutama kawan-kawannya dari Busan
32. WooYoung benar benar mengidolakan 2AM’s Changmin dan Woo teringin Changmin pindah ke 2PM dan OkCat pindah ke 2AM.
33. Hampir semua Hottest lelaki itu suka sama WooYoung bahkan forum rasmi dari fansnya WooYoung itu creatornya lelaki.
34. WooYoung itu mahir dalam masak ramen. Selepas training, dia yang suka masak ramen dan para member benar benar kagum dengan bakatnya yang satu itu. Hihihihi
35. WooYoung disebut Toshio kerana masa di Wild Bunny muka dia diputihkan dengan krim putih dan hasilnya membuatkan WooYoung benar benar  mirip Toshio *P.S*: Toshio itu hantu budak yg ada di film Jepun iaitu Ju-On.
36. Tapi karena dandanannya yang sama seperti Toshio itu, Woo dipilih jadi “Best Concept Awards” ala Wild Bunny.
37. Panggilan “Jing-Jing” itu diberi oleh Chansung buat WooYoung kerana Woo itu suka nangis.
38. WooYoung menang audition JYP dengan mengalahkan 1000 peserta yang lain.
39. WooYoung lulus audition ke JYP setelah dia audition sebanyak 4 kali.
40. Selepas audition pertama, WooYoung gagal dan itu membuatkan dia sedih sangat.
41. WooYoung selalu minta nasihat dari member 2AM sebelum show terutama selepas awal debut.
42. Untuk artis Korea, WooYoung sangat meminati penyanyi lelaki Bobby Kim, Ra. D, &Yoon DoHyun.
43. Cinta pertama Woo ialah kawan sekolahnya dulu dan Woo tak pernah berhenti memikirkan gadis itu. Tapi sampai sekarang Woo belum luahkan perasaannya itu.
44. WooYoung paling tak selesa dengan cahaya terang sebab mata Woo mudah berair. *Mungkin maksudnya Woo itu matanya akan berkaca-kaca kalau kena cahaya*
45. WooYoung punya kulit mulus dan rahsia dia punya kulit mulus itu tiap malam dia cuci mukanya dengan air sejuk & ais.
46. WooYoung teringin sangat suatu saat nanti dia bakal iklankan produk ayam goreng.
47. WooYoung tak boleh nyanyi kalau tak gerakkan tangannya. Makanya kalau saat nyanyi Wooyoung banyak gerak dan aksinya.
48. Woo sayang sangat akan Busan. Waktu 2PM konsert di Busan, Woo tak berhenti buat promosi konsert 2PM kpd orang orang Busan.
49. WooYoung pernah rasa iri waktu Jay beri hadiah singlet ke Junho, dan Jay terus jelaskan ke Woo “Tenang!! Aku tidak memberikannya untuk Junho tapi dia yang mencurinya dariku”.
50. WooYoung tuh termasuk lelaki yang melankolis kalau tonton serial drama yang sedih tapi untuk mengatasi hal itu para member 2PM yang lains udah siapkan banyak es krim biar Woo berhenti nangis. Hihihi :D
51. WooYoung pernah dapat tentangan dari member 2PM buat kenalan dengan pompuan di kolejnya.Woo malah tanya “Hai.. Apa kamu punya bumbu ramen??” Tapi yang parah tu Jay lah, dia malah tanya “Bolehkah aku tumpang buang air di toiletmu?" dan sebab mereka gagal akhirnya member 2PM kata “Tenang.. kita masih punya kad AS kita iaitu Khun”.
52. WooYoung memang mahir memasak tapi hati hati dengan  masakan Woo. Sebab, kalau tak  ada garam dia suka ganti dengan bumbu mi instant sebagai penyedap rasa tapi member 2PM tak ada yang curiga sama sekali dan mereka tetap berkata “Wah.. sedap sekali”.
53. Kalau tak boleh potong daging ayam, WooYoung serahkan hal itu kpd Chansung dan Chansung akan potong daging ayam dengan ekspresi dingin & menyeramkan. Hahahaha
54. WooYoung iri kalo Junsu terlalu banggakan Daegu, sehingga WooYoung berkata kpd Junsu “Woi, Daegu!!” dan Junsu jawab “Heh, kau dari Busan kan? Kau tahu kalau orang Daegu itu lebih kuat dari orang Busan!!”
55. Ada lagi ni!! WooYoung pernah ditanya oleh Junsu “Woo, apa kau cinta Daegu?”, dan WooYoung kata “Aku lebih cinta Busan, hyung!!”, dan dengan wajah dingin si Junsu kata “Jadi, kau tidak cinta Daegu???” dan WooYoung cuma ketawa.
56. Lahir pada tanggal 30 April 1989.
57. Wooyoung sangat suka ayam.Ayam lagi!!!!!
58. Semua member dan JYP bimbang kerana Wooyoung tidak pernah punya pacar.
59. Sebelum debut, Wooyoung adalah pasangan menari Yubin dari Wonder Girls’ menggantikan T.O.P yang pengsan.
60. Wooyoung dan Junho adalah teman sebilik, tapi Wooyoung lebih suka tidur di lantai dengan Chansung.
61. Wooyoung melakukan ciuman pertamanya dengan Nichkhun secara tidak sengaja di acara tv,
62. Wooyoung tidak punya type wanita ideal, tapi dia akan mengatakan seorang wanita itu ideal untuknya, apabila langsung merebut hatinya di awal bertemu.
63. Wooyoung sekolah di Seoul School For The Arts – Dance Major.
64. Wooyoung punya panggilan antara lain Mandu(kerana tembam), Toshio, Ang Ang Wooyoung.
65. Wooyoung pernah jadi MC SBS Inkigayo bersama Taecyeon, dan disusuli Sulli. Tapi, akhirnya digantikan Jung Yong Hwa dan Jo Kwon.
66. Wooyoung dan Jae Bum sama-sama setuju, kalau Nichkhun itu jadi ikon 2PM dari paras rupanya.
67. Wooyoung telah debut acting dlm drama baru kerjasama JYP dan KeyEast, Dream High sebagai dancer dari luar Negara dan akan bersaing dengan Taecyeon.
68. Kalau Wooyoung sedih dan sampai menangis member lain akan menghiburnya dengan membelikan ais krim, Wooyoung pun kembali ceria.
69. Wooyoung dan Junsu sama-sama punya 2 kepribadian. Wooyoung lebih pendiam dan serius di kehidupan nyata, tapi jadi lebih ceria dan cerewet di depan kamera, sedangkan Junsu sebaliknya.
70. Wooyoung paling terer dance dlm 2PM.
71. Selain Junsu, ayah Wooyoung juga tidak suka anaknya jadi penyanyi. Alasan si ayah, kerana ingin Wooyoung menjalani kehidupan biasa saja. Tapi, Wooyoung tetap berusaha meluluhkan hati ayahnya dengan cara mengirimkan ayahnya 3 pucuk  surat dalam sebulan selama 2 tahun berturut-turut. Dan sekarang malah ayahnyalah yang selalu menyokongnya.
72. Menurut Wooyoung, meskipun Nichkhun itu disebut Thai Prince, gelarannya itu runtuh kalau Khun sedang tidur, kerana Khun berdengkur.

No comments:

Post a Comment